Zapraszamy wszystkich uczniów do uczestnictwa w innowacyjnych zajęciach językowych, pod tytułem „Rosyjski po angielsku"- Językowe Koło Teatralne, które odbywają się na terenie naszej szkoły. Tematem zajęć jest innowacyjne i twórcze nauczanie języka angielskiego i rosyjskiego z wykorzystaniem elementów dramy i teatralizacji. Na zajęciach uczniowie będą między innymi współtworzyć słownik rosyjsko - angielski. Autorem i prowadzącym jest mgr Kamila Jochymek, nauczyciel języka angielskiego
Innowacja skierowana jest do uczniów klas IV – VI jako zajęcie dodatkowe. Przewidywany czas realizacji: 3 lata, rok szkolny 2014/2015, 2015/2016, 2016/2017 (1 godzina tygodniowo). W cyklu trzyletnim przewidziano ok. 108 godzin lekcyjnych.
Głównym celem prowadzenia językowego koła teatralnego jest przygotowanie uczniów do efektywnej komunikacji w języku angielskim oraz poznanie podstaw komunikowania się w języku rosyjskim. Ważnym aspektem jest wykorzystanie ich dotychczasowej wiedzy i sprawności językowej w zakresie języka angielskiego oraz rozwijania sprawności w zakresie języka rosyjskiego.
Równie ważnym celem prowadzenia Językowego Koła Teatralnego jest rozwijanie zainteresowań teatralnych, talentów plastycznych oraz nauka współdziałania w zespole.
Treści nauczania odpowiednio dobrane oraz oparte na podstawie programowej pomogą uczniom:
Rozwijać sprawności rozumienia ze słuchu i mówieniaPoszerzyć repertuar funkcji językowych umożliwiających posługiwanie się językiem obcym w sytuacjach życia codziennegoWzbogacić słownictwo dotyczące życia codziennego, ze szczególnym uwzględnieniem realiów kraju ojczystego oraz obszaru języka docelowegoRozróżnić formalny i nieformalny styl języka.
Słowniczek stanowi integralną część innowacji pedagogicznej. Jego podstawą jest słownictwo rosyjskie, do którego dopasowane zostaną znane już słówka angielskie. Głównym celem współtworzenia słowniczka jest głębsze utrwalanie, uporządkowanie i zastosowanie wielojęzyczności w komunikowaniu się z możliwością reaktywowania przerobionego materiału oraz zmotywowanie uczniów do samodzielnej pracy z rozszerzonym słownictwem z danych 12 bloków tematycznych.
Metody i techniki wykorzystywane na zajęciach: portfolio – tworzenie słowniczka językowego w celu segregowania zdobytych wiadomości w postaci obrazowo – słownej, plakat, zajęcia manualne, inscenizacje, mini scenki, udział w konkursach, drama, zajęcia teatralne, gry teatralne, techniki multimedialne.
Przewidywanym osiągnięciem uczniów będą wyniki osiągane na obowiązkowych zajęciach z języka angielskiego, zakwalifikowanie się do udziału w konkursach językowych, ewentualne sukcesy w tych konkursach oraz lepsze wyniki sprawdzianu kompetencji klas szóstych.
Ponadto osiągnięciami uczniów będzie zwiększenie motywacji oraz rozwój artystyczny. Uczniowie rozwiną umiejętności aktorskie, manualne oraz wyobraźnię artystyczną. Przedstawienia przygotowywane przez daną grupę uczniów będą wykorzystywane również na zajęciach w innych klasach jako element wprowadzający bądź utrwalający poznanie struktur gramatycznych i słownictwa.
W celu ewaluacji programu i stopnia realizacji zamierzonych celów uczniowie poddani będą bieżącej obserwacji a wnioski zapisane zostaną na kartach obserwacji. Osiągnięcia uczniów prezentowane będą podczas wystawki przygotowanych części słowniczka, prezentacji mini – scenek oraz końcoworocznej mini sztuki językowej. Ewaluacja końcowa będzie miała miejsce po zakończeniu każdego roku pracy. Osiągnięte rezultaty i wnioski przekazywane będą dyrektorowi szkoły.
Autor: mgr Kamila Jochymek