Poniedziałek, Kwiecień 20, 2015, 16:57

Test jest podsumowaniem pierwszego etapu edukacji i ma wykazać na jakim poziomie przygotowania są uczniowie trzecich klas. Zadania sprawdzały, które umiejętności uczniowie dobrze już opanowali, a także jakie są ich mocne i słabe strony.
Egzamin został poprzedzony filmem terapeutycznym, w którym sympatyczny bohater Bratek pokazywał skuteczne sposoby na opanowanie stresu. Wspólne ćwiczenia miały za zadanie rozluźnić mięśnie, wspomóc koncentrację oraz poczucie siły i gotowości do wykonywania zadań.
Tegoroczny sprawdzian składał się z dwóch części: z języka polskiego i matematyki. Część polonistyczna obejmowała 12 zadań. Zostały one ułożone na podstawie tekstu do czytania ze zrozumieniem zatytułowanego „Franek czyta". Większość z nich wymagała zaznaczenia jednej poprawnej odpowiedzi, ale w przypadku ostatniego zadania trzeba się było wykazać umiejętnością stworzenia dłuższej formy i zredagowania własnej wypowiedzi. Część matematyczna składała się z 14 zadań: 10 z nich to zadania zamknięte, a 4 – otwarte.
Arkusze skonstruowano tak, by zbadać, jak dzieci czytają, piszą, rozumieją, korzystają z informacji oraz wykorzystują wiedzę w praktyce. Za poprawne wykonanie wszystkich zadań uczniowie mogli otrzymać 40 punktów – 20 pkt za test z języka polskiego i 20 pkt za test z matematyki.
Po sprawdzeniu prac przez nauczycieli, wydawnictwo przetworzy dane i sporządzi raport ze szczegółowym omówieniem wyników. Wtedy okaże się, jak uczniowie naszej szkoły wypadli na tle szkół z całej Polski. Trzymamy za nich kciuki!
Tegoroczny sprawdzian składał się z dwóch części: z języka polskiego i matematyki. Część polonistyczna obejmowała 12 zadań. Zostały one ułożone na podstawie tekstu do czytania ze zrozumieniem zatytułowanego „Franek czyta". Większość z nich wymagała zaznaczenia jednej poprawnej odpowiedzi, ale w przypadku ostatniego zadania trzeba się było wykazać umiejętnością stworzenia dłuższej formy i zredagowania własnej wypowiedzi. Część matematyczna składała się z 14 zadań: 10 z nich to zadania zamknięte, a 4 – otwarte.
Arkusze skonstruowano tak, by zbadać, jak dzieci czytają, piszą, rozumieją, korzystają z informacji oraz wykorzystują wiedzę w praktyce. Za poprawne wykonanie wszystkich zadań uczniowie mogli otrzymać 40 punktów – 20 pkt za test z języka polskiego i 20 pkt za test z matematyki.
Po sprawdzeniu prac przez nauczycieli, wydawnictwo przetworzy dane i sporządzi raport ze szczegółowym omówieniem wyników. Wtedy okaże się, jak uczniowie naszej szkoły wypadli na tle szkół z całej Polski. Trzymamy za nich kciuki!
Tekst: mgr Jadwiga Straszak